2014. július 10., csütörtök

Igazi indián saláta Amerikából

* gluténmentes * laktózmentes *  vegán * saláta

 

Az Amerikai Indián Múzeumban jártam és elhoztam az egyik legizgalmasabb indián étel receptjét. Ez egy különleges múzeum, abból a szempontból, hogy nem csak a kiállított tárgyaknak, hanem kiváló éttermének is köszönheti hírnevét. Sőt! A Mitsitam Cafe a múzeum földszintjén található és van, aki kimondottan csak az ebéd miatt ugrik be a múzeumbaJ Az étterem olyan tradicionális indián ételeket kínál, amelyek az őslakosok által használt alapanyagokból készülnek, ráadásul azokat gyakran egyenesen a még fennmaradt törzsi vagy törzsi eredetű vállalkozásoktól vásárolják. A „mitsitam” (kiejtve: mitszehtom) egyébként indián nyelven annyit tesz, hogy „Rajta, együnk!”


Szóval volt szerencsém ellátogatni ebbe a múzeumba és megkóstolni egy igazi indián ínyencséget. Miután megkóstoltam a tényleg nagyon finom vadrizses salátát, muszáj volt megszerezni a receptjét. Már el is készítettem itthon és megalkottam a nyers változatát is, de erről majd egy másik bejegyzésben számolok be. Most itt az eredeti receptet mutatom, bár mint mindig, én most is variáltam a recepten, ízlés és rendelkezésre álló alapanyagok szerint is, jelen esetben pl. nem használtam vízitormát, újhagyma helyett lilahagymát, vörös áfonya helyett mazsolát tettem bele, a várakozási időket pedig a túl nagy kísértés miatt nem tudtuk kivárni:). A változtatások kicsit sem rontottak a végeredményen, az öntet kiváló, tökéletesen megidéztük a múzeumi indián saláta ízeit és hangulatát. Az eredeti receptet tökéletesen követve vagy itt-ott egy kis változtatással elkészítve, ez a saláta tutira sikert fog aratni. 

Hozzávalók:

Almaecetes salátaöntet:
6 evőkanál almaecet
1/4 bögre édesítőszer (agave, stevia, méz stb.)
3/4 bögre (repce)olaj
só, bors
Saláta:
6 bögre házi készítésű zöldségleves 
1 1/2 bögre vadrizs 
1 répa gyufaszálra aprítva
3 evőkanál aszalt vörös áfonya
1 paradicsom felkockázva
4 újhagyma felkarikázva
1/2 bögre pirított és lehűtött fenyőmag
1/4 bögre sótlan, pirított és lehűtött tökmag
(3 csokor vízitorma, párolva)

Elkészítése:

A salátaöntethez mindent összekeverünk egy tálban és legalább 1 órára hűtőben hagyjuk pihenni. (Az öntet hűtőben 10 napig eltartható.)
A salátához a vadrizst készre főzzük a zöldséglevesben (lében) kb. 45-55 perc alatt, majd hagyjuk kihűlni. Ezután egy nagy keverőtálba borítjuk és alaposan, de finoman összeforgatjuk a többi hozzávalóval. A legjobb, ha 1 órára betesszük a hűtőbe, hogy az ízek összeérjenek. (A salátát lehet vízitorma ágyon tálalni vagy azzal összeforgatni, na meg nehézkes beszerezhetősége miatt, akár ki is lehet hagyni vagy mással helyettesíteni.)

Egészségetekre váljék!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése