2014. április 1., kedd

Quinoa gombócok

* gluténmentes * laktózmentes * vegán * főétel


A quinoa már régóta figyelt a polcról és várta, hogy legyen vele valami. Őszintén szólva korábban már volt egy sikertelen csíráztatási próbálkozásom vele és akkor félreraktam. Aztán egy ideje játszottam a gondolattal, most pedig a tettek mezejére léptem és ezúttal a quinoa beváltotta a hozzáfűzött reményeket. Gombócok készültek belőle és nagyon finomak lettek, karfiolmártással salátalevelekbe pakoltam és szezámmaggal szórtam meg őket… és hmmm, de isteni így! A karfiolpürén kívül sokféle szósszal is el tudom képzelni, de klassz lehet feltétként, vagy salátafélékkel is, tehát elég változatosan felhasználható.

Ja és ha elkészítitek, akkor nem csak finomságot vesztek magatokhoz, hanem még a következőket is: magas tápértékű fehérje, B- és E-vitamin, magnézium, foszfor, kalcium és vas stb. Szóval jó választásJ


Hozzávalók:
1 kisebb hagyma
fél csésze quinoa (fontos leöblíteni)
1 csésze víz vagy zöldség alaplé
4 répa
fél csésze lenmag őrlemény
só, bors

Elkészítése:

A hagymát olajon megdinszteltem, majd hozzáadtam a leöblített quinoat és felöntöttem a zöldség alaplével (vagy vízzel, ez esetben jobban fűszerezzünk), nagyjából kétszeres mennyiségben. Kb. 15 perc alatt puhára főtt, ezután hagytam kihűlni. A langyos masszához hozzáreszeltem 4 répát (így azok nyersen kerültek bele), sót, borsot és annyi lenmag őrleményt, amitől jól gyúrhatóvá, formázhatóvá vált a keverék. Amikor jól összeállt, akkor gombócokat görgettem belőlük. Guszták lettek a félig nyers raw-golyókJ

Egészségetekre váljék!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése