2014. május 22., csütörtök

Mazsolás répasaláta

* gluténmentes * laktózmentes * nyers * vegán * saláta


Most találtam ezt a pár perc alatt elkészíthető saláta receptet a Shape diéta rovatában, ahol példaként hozták fel, mint tipikus nyers étel, nekem meg rögtön szimpatikus lett, aztán meg nagyon finom vacsora. Az eredeti receptet írom, de a képen is láthatjátok, hogy kicsit elrugaszkodtam tőle, így még inkább kedvemrevaló lett, valamint egyszerűbb és gyorsabb volt elkészíteni. Többek között nem tettem bele fejes salátát és olívaolajat sem, a narancsot pedig gyönyörű piroshúsú grapefruit-tal helyettesítettem, citrommal és mézzel locsoltam meg, de nem sóztam és nem borsoztam, nekem így volt tökéletesJ

Hozzávalók (négy személyre):
50 dkg sárgarépa
1 darab alma
1 narancs
5 dkg mazsola
5 dkg dióbél
1 evőkanál méz
1 citrom leve
(1/2 darab fejes saláta
2 evőkanál olívaolaj
Só, őrölt feketebors)

Elkészítése:
A mazsolát és a diót beáztattam fél órára. A répát, almát meghámoztam, a grapefuit-ot szintén és ki is filéztem (azaz leszedtem a gerezdekről is a hártyát), a répát nagylyukú reszelőn reszeltem, a két gyümölcsöt pedig feldaraboltam. Mindent egy tálba halmoztam, hozzáadtam a mazsolát, diót, az egészet összekevertem és citromlével, mézzel ízesítettem.

(Az eredeti recept szerint készített adag tápanyagtartalma: 994 kJ/238 kcal, 5,3 g fehérje, 9,8 g zsír, 30,2 g szénhidrát, 8,5 g rost, 1,2 mg vas, 139 mg kalcium, 566 mg nátrium.)
Az eredeti receptet és információkat a nyers konyháról itt találjátok>>>Shape_cikk

Egészségetekre váljék!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése