2014. május 19., hétfő

Spenótos céklasaláta

* gluténmentes * laktózmentes  * vegán * saláta

 
Itt hűl, még nincs összekeverve...

A napokban találtam és variáltam sajátra ezt a saláta receptet és már kétszer is elkészítettem, mert annyira ízlett nekünk! Maga a szósz isteni, illetve páratlan páros a sült lilahagyma céklával és innentől kezdve már szinte elronthatatlan az egész, így hát kétszer kétféleképpen csináltam, másodszorra már cukkinivel és még biztos sokféleképpen ki fogom próbálni, mert ez így nagggyon nyerő! Itt most a spenótos verziót adom közre, mert azt tekintem az eredetinek és minden más is ebből adódik és ha valaki nem szeretne variálni, csak szeretne egy tutit kipróbálni, akkor ez legyen az! Annyira más, annyira különleges aromájú, annyira harmonikus, annyira nem is találok szavakat….


Hozzávalók:
3-4 közepes cékla
1 lilahagyma
2 marék spenót
dió (opcionális)
szószhoz:
1 evőkanál mustár
1 evőkanál édesítőszer (agave, stevia, méz stb.)
4 evőkanál szójaszósz
só,bors

Elkészítése:
A céklát lehet alufóliában sütni sütőben, de én a főzést választottam (isteni a főzőleve akár magában meginni, akár saláta levéhez, ehhez vagy máshoz). Szóval megfőztem, hagytam kicsit hűlni és felkockáztam. A lilahagymát kevés olajon megdinsztelem, majd hozzáadtam a feldarabolt céklát és ráöntöttem a szószt, alaposan összeforgattam és már le is kapcsoltam. Lefedve hagytam kihűlni és csak akkor raktam rá a spenótot, mert azt semmiképpen sem szerettem volna főzni. No meg a diót:) Végül még fogyasztásig beraktam kicsit a hűtőbe, így tökéletesen összeállt az egész, összeértek az ízek és egy rendkívül nyálcsorgató saláta varázsolódott belőle. A hűtés elhagyható, abszolút alkalmas melegen is enni (másnap úgy volt nálunk is), mindenképpen finom!

... és spenótlevelekkel összekeverve
Egészségetekre váljék!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése